Probleme fără precedent pentru Facebook: „Tragem să ținem lumina aprinsă”

de: Răzvan Băltărețu
29 03. 2020
Annie Spratt / Unsplash

În cifre totale, Facebook are aproape jumătate din planetă pe platformele sale. Abia acum descoperă compania ce probleme pot să apară când oamenii stau mai mult ca niciodată în case.

Pandemia a împins planeta în cel mai mare experiment pe care nu voia să-l facă. Acesta presupune că sute de milioane de oameni apelează la internet ca să-și facă treaba și să țină legătura cu ceilalți. Și aici nu mai vorbim doar de chat, ci și de video și schimb de fișiere mai mici sau mai mari. Facebook, dintre toate companiile, descoperă la prima mână asta.

La jumătatea lunii martie, Facebook a descoperit cât de dificil e să țină funcțională platforma WhatsApp pe care aproximativ două miliarde de oameni au cont. Atunci, Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, a spus că lucrează ca infrastructura să nu cedeze cu totul.

„Suntem într-un regim de folosire mai mare decât orice vârf de Anul Nou. Doar să ne dăm seama cum să gestionăm asta e o provocare de care trebuie să ne asigurăm că o înțelegem și o stăpânim.”
Mark Zuckerberg

Facebook are mai mulți utilizatori activi ca niciodată – și cei mai mulți angajați care lucrează de acasă

Rețeaua socială, cu fiecare dintre platformele sale – Facebook, Messenger și WhatsApp – se regăsește într-o situație fără precedent. În Italia, de exemplu, folosirea a crescut cu 70%. Asta se întâmplă și în Statele Unite ale Americii, care tocmai a înregistrat un număr record de cazuri. Totodată, compania are 45.000 de angajați care muncesc de acasă.

„Tragem acum să ținem lumina aprinsă. […] Cred că este rezonabil să ne așteptăm ca, pe categoriile unde gravitatea nu e atât de iminentă și extremă, să fim mai puțin eficienți în perioada următoarea cât ne adaptăm la asta.”
Mark Zuckerberg despre sistemele de inteligență artificială folosite acum mai mult ca să identifice conținutul periculos

În același context, Facebook, Netflix, YouTube și Amazon Prime Video au scăzut calitatea videourilor ca să nu afecteze grav infrastructura de internet. Iar Xbox și PlayStation au probleme similare cu rețelele de gaming online.